Zdjęcia oraz opisy na tej stronie są mojego autorstwa - nie pozwalam na kopiowanie, przetwarzanie czy ponowne udostępnianie ich bez mojej wiedzy i zgody.

Szukaj na tym blogu

czwartek, 17 listopada 2011

Użytkowo - jak dodać formularz do notki


Dzisiaj mam dla was notkę typowo użytkową. Przy okazji rozdań kilka z was pytało się o formularz zgłoszeniowy. Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości pokażę wam krok po kroku jak dodać go do notki na blogu. Mam nadzieję, że komuś się to przyda - w końcu jest to spore ułatwienie dla zgłaszających się, jak i dla osoby robiącej rozdanie. :)

Zaczynamy od zalogowania się na gmaila. Jeśli jesteś już zalogowana wejdź na google.pl. Na górze jest pasek opcji:


Wybierz opcję Więcej i Dokumenty:


 Do nowego rozdania potrzebujemy stworzyć ankietę, wybierz więc Create, a z listy opcji Form:




Pojawia się strona, na której możemy wprowadzić pytania do naszej ankiety. Wpisz nazwę formularza - pod tą nazwą będziesz mogła go zobaczyć na swojej stronie z dokumentami.


Czas na wprowadzenie pytań, może być ich dowolna ilość. Można wybierać między rodzajem odpowiedzi - do rozdania używam tylko 'text'. Po zaznaczeniu opcji Make this a required question odpowiedź na pytanie będzie obowiązkowa - bez niej nie będzie można wysłać zgłoszenia. Dzięki temu mamy gwarancję, że nikt nie zapomni np wpisać maila. :)



Po skończeniu wprowadzania pytań czas umieścić formularz na blogu. W prawym górnym rogu mamy opcję More actions, wybieramy Embed. Pojawi się okienko z tekstem, który kopiujemy:



Przechodzimy do tworzenia nowej notki na blogu. Po wpisaniu tekstu przełączamy na opcję HTML i wklejamy skopiowany wcześniej tekst w miejscu, w którym chcemy mieć formularz:




Nie zawsze jednak wklejony formularz odpowiada nam szerokością czy wysokością:



Pozostaje to zmienić. Wracamy do trybu edycji i zmieniamy wartości width (szerokość) i height (wysokość) metodą prób i błędów. ;)



Do naszej ankiety możemy przejść przez dokumenty google:


Po wypełnieniu jej przez kogoś wyniki pojawią nam się w tabeli:



Po zakończeniu się rozdania możemy dowolnie sortować wyniki - np po nazwie, żeby sprawdzić, czy nikt nie zgłosił się 2 razy.

Mam nadzieję, że wielu z was przyda się ten mini-poradnik, w końcu trzeba sobie ułatwiać życie. Jeśli będziecie miały jeszcze jakieś pytania - śmiało piszcie. :)

29 komentarzy:

  1. Super notka.. Na pewno mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do rozdania na blogu próbowałam zrobić ten formularz googlowy... Tylko wszystko było po portugalsku. Nie mogłam zmienić języka.
    Na zagranicznych blogach widziałam fajne formularze Rafflecoptera, niedługo pewnie większość osób będzie ich używać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. :D Wielgachne dzięki, ostatnio zaczęłam się interesować tym formularzem i miałam właśnie szukać jak go zrobić. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. te formularze są mega, nawet sama jakiś czas temu doszłam do tego, jak je zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam formularze rafflecopter, ale jakoś mnie nie przekonują. Są wg mnie mniej czytelne, no a poza tym na gmailu już mam konto i nie chce mi się zakładać na nowej stronie tylko na potrzeby rozdania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bomba, przy najbliższej okazji wypróbuję!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. jakbym wiedziała parę dni wcześniej to bym wykorzystała ;] następnym razem się wspomogę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny wpis! Dziękuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za ten wpis, bardzo przydatny:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatna rzecz, dzięki za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wielkie dzięki, przyda mi się w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatna notka, na pewno kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelacyjna notka i bardz bardzo przydatna zwlaszcza dla takich atechnicznych osob jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. o, przyda się taka instrukcja. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie wypróbowałam swietny jest :D dzięki

    OdpowiedzUsuń
  16. Super instrukcja, mam nadzieję, że kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super wszystko wyjaśnione. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  18. A jeszcze jedno pytanie. Jest taka możliwość by na maila przychodziła informacja o zgłoszeniu?

    OdpowiedzUsuń
  19. teraz jest trpochę inaczej wizualnie to wszystko ustawione :) ale dzięki za posta, pomogłaś mi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super, bardzo mi się przyda. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale przydatne, bardzo dziękuję, w życiu nie wpadłabym na to, że tą ankietę robi się przed dokumenty :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie szukałam miejsca gdzie zapisują się odpowiedzi - dzięki bardzo :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...