Zdjęcia oraz opisy na tej stronie są mojego autorstwa - nie pozwalam na kopiowanie, przetwarzanie czy ponowne udostępnianie ich bez mojej wiedzy i zgody.

Szukaj na tym blogu

piątek, 20 lipca 2012

Joanna - Z apteczki babuni, szampon i odżywka do włosów przetłuszczających się


O zbawiennym działaniu piwa na włosy słyszał chyba każdy. Jest to jeden z sekretów naszych babć, który zawsze chciałam wypróbować na sobie. Z drugiej strony... poświęcać całkiem dobre piwo, żeby spłynęło kanalizacją? :P

Szampony i odżywki Joanny z linii Z Apteczki Babuni dostały jakiś czas temu nowe, schludne opakowania. Normalizująca odnoga jest niezłym zamiennikiem dla piwa w czystej postaci. Zawiera ona ekstrakt drożdży piwnych i chmielu i przeznaczona jest do włosów przetłuszczających się.


Piwo a włosy 

Składnikami piwa, które posiadają właściwości pielęgnujące są chmiel i zboża. Wyciąg z chmielu jest bogaty w olejki eteryczne, garbniki i flawonoidy.. Działa wzmacniająco na włosy zmniejszając ich przetłuszczanie. Przyspiesza podziały zachodzące w cebulkach włosowych oraz łagodzi podrażnienia skóry głowy - dlatego stosuje się go do produkcji szamponów i odżywek do włosów. Wszystkie te wiadomości potwierdzają, że śmiało możemy korzystać z doświadczeń naszych mam i babci, które używały piwa do mycia włosów. Piwo poprawia również połysk włosów i ułatwia ich układanie. Najczęściej zaleca się przepłukanie włosów piwem w trakcie mycia - już po dokładnym spłukaniu szamponu. Czynność ta, powtarzana regularnie, dodatkowo zapobiega przetłuszczaniu się włosów. 




Szampon jest przezroczysty, dość wodnisty, ale bardzo wydajny. Odżywka natomiast ma białawe zabarwienie i jest gęstsza. Oba te kosmetyki pachną baaardzo ładnie. Obawiałam się trochę, czy nie będę dawać jak gorzelnia, ale na szczęście nie trzeba się o to martwić. :D


Bardzo podoba mi się to, co ten szampon robi z moimi włosami - są miłe w dotyku, nie plączą się i pięknie lśnią. Mogę także pozwolić sobie na mycie włosów co trzy a nie co dwa dni. W tym momencie już go prawie kończę i muszę przyznać, że chętnie do niego wrócę. Nie dość, że jestem zadowolona z efektu, to jeszcze niesamowicie odpowiada mi jego zapach.

Odżywka na razie stoi nieużywana - po kilku pierwszych podejściach do niej zauważyłam, że przesuszyła mi się skóra głowy. Nie jestem na 100% przekonana,  że to jej sprawka, ale wolałam nie ryzykować. :(

Cena obu jest dość atrakcyjna - od 5 do 8 zł.





Produkt tu opisany został mi udostępniony do recenzji, nie miało to jednak wpływu na moją opinię.

22 komentarze:

  1. masz piękne włosy! muszę się za nim rozejrzeć, bo szukam czegoś co przedłuży świeżość włosów do właśnie trzech dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie używałam, ale mam wielką chęć na te kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię kosmetyki babuni...a piwo w kanalizacji to faktycznie wielka szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam ostatnio kupić,ale nie byłam pewna co do tego piwa ... Ale po twojej recenzji jednak się skuszę .. przynajmniej na szampon :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę kupić ten szampon - może pomoże na moje przetłuszczające włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. czyli trochę przesusza włosy? to ja idę na łowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nic dziwnego, odżywek nie nakłada się na skórę głowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli odżywka podrażnia ci skalp to nakładaj ją po prostu od połowy włosów =]

    OdpowiedzUsuń
  9. ja mam balsam nawilzający z tej samej serii.. i jest przeciętny, nie wiem czy próbować innych mazideł z joanny

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam teraz dwa szampony do włosów przetłuszczających się, więc na razie nie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  11. nie lubię mazideł z joanny.


    Obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jakoś nie mogłam sie nigdy odważyć, aby eksperymentować z piwem przy włosach, ale taki szampon wydaje się dobrym pomysłem :)

    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  13. miałam serię wzmacniającą z pokrzywą, szampon mogę polecić, odżywka jest niestety kiepska ;/

    OdpowiedzUsuń
  14. ja też nigdy nie eksperymentowałam z piwem, ale może najwyższy czas zacząć ;)

    zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie prowadzony blog i ciekawe posty. Muszę wypróbować ten szampon ;)

    Zapraszam także na mój blog o zakupach i kosmetykach: http://biancofragola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię kosmetyki Joanny, ale tego zestawu jeszcze nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z tej serii mam obecnie szampon ze skrzypem i rozmarynem; i wiele się nie da o nim powiedzieć. Ot, szampon jakich wiele. Ale może spróbuję tej piwnej wersji. Włosy rzeczywiście ładnie Ci się błyszczą.

    OdpowiedzUsuń
  19. a mi sie po nim placza wlosy strasznie podczas mycia i po myciu nie moge ich rozczesac (oprocz tego jest swietny)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...